Színitanoda


JELENTKEZÉS

Heti 2 alkalommal (1,5-2 óra /alkalom)

Ár:

Gyerek / 2500-3000 Ft/alkalom (Testvér és bátor barát kedvezmény)

Felnőtt / 2500-3000 Ft/alkalom

Felkészülés és szereposztás után, az alábbi 2 saját darabot állítjuk színpadra!

Gyerek:

A varázserdő és egyéb katasztrófák (Melodráma 2 felvonásban, gyerekektől, de nem csak

gyerekeknek)

Felnőtt:

Az 1042-es szoba– Nászút a szellemhotelben (Tragikomédia, improvizációs, interaktív

elemekkel, 2 felvonásban)

Helyszín: 

Ócsa

Kezdés: 

2023.06.01-től

Improvizáció

-Az improvizáció az élet minden területén jelen van. Cselekedeteinkben, döntéseinkben, beszédünkben nap mint nap improvizálunk, tehát mindenkiben megvan a rögtönzés képessége.
-Az improvizációt leggyakrabban a művészethez kötjük, főként a zenéhez és színházhoz,pedig a mindennapi életben is sokszor van szükség rá, hogy mi magunk is improvizáljunk.
-Az improvizáció gyakorlása segít a koncentráció fenntartásában, az adott szituációk esetleges módosulására adott rugalmas reakciók kialakításában, valamint az együttműködés folyamatos javításában.
-A rögtönzés jól bevált tréning módszer, egyrészt a kreativitás fejlesztésére használható, másrészt az önbizalom és hatékonyságérzés fokozására.

-A legtöbb mai embernek nem megy egyből az improvizáció, meg kell tanulniuk. Ennek legfőbb alapja a gátlások oldása. A belső gátlások, szorongások az okai legtöbbször a fantáziátlan, merev gondolkodásnak, az ismeretlentől való félelem, a kudarc-kerülés, megszégyenüléstől való szorongás bénítóan hat az emberre. Ezért a
tréning programok során az improvizációs játékokat mindig feszültség-oldó, lazító játékok előzik meg.

-Ezek a drámapedagógiai eszközök segíteni fognak a tréning résztvevőinek, hogy talpraesettebbek és találékonyabbak legyenek.
-Az improvizáció összekapcsolható a szerepjátékkal, a tréningeken a szerep- és szituációs játékok alkalmával ugyanis improvizálni kell.

-Nincs előre megadott forgatókönyv vagy dialógus: ott, az adott helyzetben szükséges kitalálni mindent. Ez eleinte picit döcögősen mehet, de ahogy az idő halad, a részvevők beletanulnak a dologba, jobban el is lazulnak, és egyre könnyebben megy a rögtönzés.
Az improvizáció az élet minden területén jelen van. Cselekedeteinkben, döntéseinkben, beszédünkben nap mint nap improvizálunk, tehát mindenkiben megvan a rögtönzés képessége.
-Az improvizációt leggyakrabban a művészethez kötjük, főként a zenéhez és színházhoz, pedig a mindennapi életben is sokszor van szükség rá, hogy mi magunk is improvizáljunk.
-Az improvizáció gyakorlása segít a koncentráció fenntartásában, az adott szituációk esetleges módosulására adott rugalmas reakciók kialakításában, valamint az együttműködés folyamatos javításában.
-Egyrészt a kreativitás fejlesztésére használható, másrészt az önbizalom és hatékonyságérzés fokozására. A legtöbb mai embernek nem megy egyből az improvizáció, meg kell tanulniuk. Ennek legfőbb alapja a gátlások oldása. A belső gátlások, szorongások az okai legtöbbször a fantáziátlan, merev gondolkodásnak: az ismeretlentől való félelem, a kudarc-kerülés, megszégyenüléstől való szorongás bénítóan hat az emberre.

-Ezért a tréning programok során az improvizációs játékokat mindig feszültség oldó, lazító játékok előzik meg. Ezek a drámapedagógiai eszközök segíteni fognak a tréning résztvevőinek, hogy talpra-esettebbek és találékonyabbak legyenek.
Az improvizáció összekapcsolható a szerepjátékkal,a szerep- és szituációs játékok alkalmával ugyanis improvizálni kell. Nincs előre megadott forgatókönyv vagy dialógus: ott, az adott helyzetben szükséges kitalálni mindent. Ez eleinte picit döcögősen mehet, de ahogy az idő halad, a részvevők beletanulnak a dologba, jobban el is lazulnak, és egyre könnyebben megy a rögtönzés.

Színjátszás

-Színházi jeleneteket hozunk létre és állítunk színpadra, beszéd technikázunk, szerepeket próbálunk ki, a cél a színészet világának mélyebb megismerése és a szerepek által biztosított önfeledt szórakozás.

-Fontos, hogy sosem a gyerekek egyszerű betanítása a cél, hanem az, hogy a gyerekek végigmenjenek egy kreatív, fejlesztő folyamaton, melynek segítségével találkozhatnak rejtett képességeikkel.

-Minden esetben egy saját színdarab létrehozása a cél, mely mély elköteleződést kíván, és akár másfél éves próbafolyamatot is jelenthet egy-egy színdarabnál. Itt már főleg a színpadi megjelenítésen van a hangsúly, ám az önismereti fejlődés szintén nem elhanyagolható, hiszen a gyerekek itt is önmagukból hívják elő a történetet és a karaktereket.

Dráma- Drámajáték

-A dramatikus játékok nevelési célja az egész személyiség harmonikus és differenciált fejlesztése.
-Hatékony segítséget nyújt a kommunikációs készségek, képességek kibontakoztatásának terén.
-A drámában rejlő lehetőségek végtelenek, nem titok, hogy jelentős önismereti, pszichológiai fejlődést is el lehet vele érni.
-A gyerekek bátrabbak, közvetlenebbek, nyitottabbak, elfogadóbbak lesznek általuk.
-Erősödik önbizalmuk, intelligensebbek, fogékonyabbak lesznek, kíváncsiak a körülöttük élő emberekre.
-A drámajáték segít a gyerekeknek kialakítani saját gondolkodásmódjukat, értékrendszerüket és megtapasztalják milyen sok megoldás létezhet egy adott helyzetre.
-A drámapedagógiai módszerrel javul a gyermekek önkifejezése.
-A fejlesztő drámajátékokon túl nagy jelentőséggel bír a saját mesei karakter és saját mese kitalálása, majd bemutatása színpadi szituációban.

© 2010 Pingálj - alkoss szabadon | Minden jog fenntartva   Kapcsolat: 06701733418
Az oldalt a Webnode működteti
Készítsd el weboldaladat ingyen! Ez a weboldal a Webnode segítségével készült. Készítsd el a sajátodat ingyenesen még ma! Kezdd el