Szakkör

Ócsai Halászy Károly Általános Iskola

Kedves Szülők és Diákok!

A Pingálj-Alkoss szabadon által tartott délutáni szakkörhöz, folyamatosan kehet csatlakozni.

IDŐPONT: MINDEN PÉNTEKEN 14:30-TÓL 

A Pingálj-Alkoss szabadon BUDAPESTEN immáron 14 éves múltra tekint vissza, 81 önálló művészeti táborral, 70 önálló színházi darabbal és előadással, több mint 100 megnyert pályázattal, 54 művészeti kiállítással és 7 országos rajz és festmény illetve fotópályázattal büszkélkedhet.

Budapesten közel 25 intézményben tartottunk szakkört, foglalkozást, tábort.


A sok év alatt több mint 2000 saját tanítvány fordult meg nálunk, illetve intézményekkel, önkormányzatokkal és egyéb táborokkal, színházakkal együttműködve legalább 10 ezer gyermekkel volt szerencsénk együtt dolgozni Magyarországon.


Önálló SOSEHÉTFŐ című gyermekeknek szóló kiadványunk pedig 2021 óta már több mint 2500 közintézménybe jutott be Önkormányzati engedéllyel.


Büszkék vagyunk rá, hogy vannak gyermekek, akik igen kis korban kerültek hozzánk és mára már művészeti iskolák végzős növendékeik, színházak tagjai, cégek grafikusai vagy éppen önálló úton járva művészeti előadók, iparművészek lettek vagy éppen ma már a saját táborukkal, délutáni foglalkozásaikkal igyekeznek újabb és újabb tehetségeket felkutatni és a művészet szeretetét átadni nekik.


ÓCSÁN közel 2 éve nyitottuk meg művészeti egységünket, azóta 15 tábort és 13 kiállítást tartottunk illetve 11 színházi előadást állítottunk színpadra. Nagy örömünkre szolgál, hogy tanítványaink Bugyiról, Dabasról, Alsónémediről, Gyálról, Inárcsról, Szigetszentmiklósról és a közeli Budapesti kerületekből is átjárnak hozzánk.

A Pingálj nem szakkőr, nem egy egyszerű délutáni időtöltés, valami egészen más. Egy hely, ahol a művészet által önmagad lehetsz. Egy játékos, alkotó, önismereti utazás.


Mindenkinek jár a művészet. Pingálj...Alkoss szabadon...

Választható foglalkozások: (Több is választható)

RAJZ-FESTÉSZET

Rajz - Festészet - Kreatív alkotás

-A papír és a toll találkozásakor azonnal megszületik az alkotás. A fehér papíron húzott fekete vonal is lehet akár egy teljes értékű mű. 

-Most lehetőséged nyílik megtanulni, hogyan használd jól az idődet egy alkotói folyamatban. Hogyan hozz létre egy alkotást, akár egy perc alatt egy vonalból.

-Szeretsz rajzolni? Van egy emléked? Nehezen fogalmazod meg szavakkal a mondanivalódat? 

Akkor neked való a "rajzban mondom el". Kézzelfogható alkotás útján megoszthatod élményedet, örömödet, fájdalmadat. -Művészeti előképzettség nélkül, szabadon alkothatsz a saját stílusodban, a saját tempódban. 

-Ha van mondanivalód, amit rajz formájában közölnél, ha van egy rajzod, amiről szívesen beszélnél, akkor ne félj kifejezni Önmagad egy művészeti közegben.

-Érdekelnek az új művészeti technikák? Kíváncsi vagy egy-egy technika eredetére vagy éppen, hogy hogyan használható? 

-Kipróbálnál már-már varázslatosnak tűnő művészeti eljárásokat? Szeretsz kísérletezni? Az újat keverni régivel?

-Keresed a saját stílusod, vagy megvalósítanál egy művészeti ötletedet?

-A festészet lehetőséget ad arra, hogy a kreatív foglalkozások keretein belül, kifejezhesd örömödet és bánatodat, ezáltal harmóniába kerülj önmagaddal. A festészet nem merül ki annyiban, hogy gondolatokat festünk a papírra vagy a vászonra. Egy olyan belsőséges művészeti utazás ez, ahol kreatív módszerekkel, szabadon kifejezhetjük érzéseinket.




SZÍNJÁTSZÁS-MOZGÁSOS DRÁMA

Színjátszás

-Színházi jeleneteket hozunk létre és állítunk színpadra, beszéd technikázunk, szerepeket próbálunk ki, a cél a színészet világának mélyebb megismerése és a szerepek által biztosított önfeledt szórakozás.

-Fontos, hogy sosem a gyerekek egyszerű betanítása a cél, hanem az, hogy a gyerekek végigmenjenek egy kreatív, fejlesztő folyamaton, melynek segítségével találkozhatnak rejtett képességeikkel.

-Minden esetben egy saját színdarab létrehozása a cél, mely mély elköteleződést kíván, és akár másfél éves próbafolyamatot is jelenthet egy-egy színdarabnál. Itt már főleg a színpadi megjelenítésen van a hangsúly, ám az önismereti fejlődés szintén nem elhanyagolható, hiszen a gyerekek itt is önmagukból hívják elő a történetet és a karaktereket.

Dráma - Mozgásos Dráma - Drámajátékok

-A dramatikus játékok nevelési célja az egész személyiség harmonikus és differenciált fejlesztése.
-Hatékony segítséget nyújt a kommunikációs készségek, képességek kibontakoztatásának terén.
-A drámában rejlő lehetőségek végtelenek, nem titok, hogy jelentős önismereti, pszichológiai fejlődést is el lehet vele érni.
-A gyerekek bátrabbak, közvetlenebbek, nyitottabbak, elfogadóbbak lesznek általuk.
-Erősödik önbizalmuk, intelligensebbek, fogékonyabbak lesznek, kíváncsiak a körülöttük élő emberekre.
-A drámajáték segít a gyerekeknek kialakítani saját gondolkodásmódjukat, értékrendszerüket és megtapasztalják milyen sok megoldás létezhet egy adott helyzetre.
-A drámapedagógiai módszerrel javul a gyermekek önkifejezése.
-A fejlesztő drámajátékokon túl nagy jelentőséggel bír a saját mesei karakter és saját mese kitalálása, majd bemutatása színpadi szituációban.

Improvizáció

-Az improvizáció az élet minden területén jelen van. Cselekedeteinkben, döntéseinkben, beszédünkben nap mint nap improvizálunk, tehát mindenkiben megvan a rögtönzés képessége.
-Az improvizációt leggyakrabban a művészethez kötjük, főként a zenéhez és színházhoz, pedig a mindennapi életben is sokszor van szükség rá, hogy mi magunk is improvizáljunk.
-Az improvizáció gyakorlása segít a koncentráció fenntartásában, az adott szituációk esetleges módosulására adott rugalmas reakciók kialakításában, valamint az együttműködés folyamatos javításában.
-A rögtönzés jól bevált tréning módszer, egyrészt a kreativitás fejlesztésére használható, másrészt az önbizalom és hatékonyságérzés fokozására.

-A legtöbb mai embernek nem megy egyből az improvizáció, meg kell tanulniuk. Ennek legfőbb alapja a gátlások oldása. A belső gátlások, szorongások az okai legtöbbször a fantáziátlan, merev gondolkodásnak, az ismeretlentől való félelem, a kudarc-kerülés, megszégyenüléstől való szorongás bénítóan hat az emberre. Ezért a
tréning programok során az improvizációs játékokat mindig feszültség-oldó, lazító játékok előzik meg.

-Ezek a drámapedagógiai eszközök segíteni fognak a tréning résztvevőinek, hogy talpraesettebbek és találékonyabbak legyenek.
-Az improvizáció összekapcsolható a szerepjátékkal, a tréningeken a szerep- és szituációs játékok alkalmával ugyanis improvizálni kell.

-Nincs előre megadott forgatókönyv vagy dialógus: ott, az adott helyzetben szükséges kitalálni mindent. Ez eleinte picit döcögősen mehet, de ahogy az idő halad, a részvevők beletanulnak a dologba, jobban el is lazulnak, és egyre könnyebben megy a rögtönzés.


-Ütemezés: Heti rendszerességgel

-Foglalkozások hossza: Típusonként változik

-Foglalkozások száma: Heti 1-2 alkalom

-Foglalkozások ideje: 75-90 perc/alkalom


A foglalkozásokat, 

Varga Tamás Rádió (kreatív művészeti vezető, improvizációs előadó, drámapedagógus, koreográfus-rendező, illusztrátor-grafikus, író-költő, rajzterapeuta, fejlesztő-mediátor) a Pingálj - Alkoss szabadon alapítója, vezetője.

Illetve

Mráz Tünde Kendra (kreatív művészeti vezető, mesepszichológia-jóga-meditáció vezető, festés terapeuta, korrepetitor) Pingálj - Alkoss szabadon, vezetője.


Online Jelentkezés

© 2010 Pingálj - alkoss szabadon | Minden jog fenntartva   Kapcsolat: 06701733418
Az oldalt a Webnode működteti
Készítsd el weboldaladat ingyen! Ez a weboldal a Webnode segítségével készült. Készítsd el a sajátodat ingyenesen még ma! Kezdd el